Schweppes unexpected since 1783

 
1700
 
  • 1783 Na meer dan tien jaar zoekwerk slaagt Jacob Schweppe, een juwelier uit Genève, er in de laatste hand te leggen aan de eerste machine die water koolzuurhoudend maakt. Door zijn uitvinding zal hij een revolutionair product kunnen ontwikkelen: het "Schweppe’s Soda Water", dat meteen een overdonderend succes zal kennen en het begin betekent van het merk "Schweppes". Jacob Schweppe wou daarmee de heilzame werking van het thermaal water toegankelijk maken voor de gewone sterveling. "Schweppe’s Soda Water" wordt gezien als een aanvulling op de behandeling van spijsverteringsproblemen: de artsen raden het aan voor het koolzuurgehalte en de hoge graad van carbonisatie. Daardoor kon het ook verkocht worden in apotheken.
  • 1798 De eerste Schweppes Water fabrieken in London. De Londense aristocratie en bourgeoisie begint over het Soda Water te praten. Het Schweppes Water wordt in heel het Verenigd Koninkrijk verkocht.
 
1800
 
  • 1831 Van bij het begin wordt Schweppes een referentiemerk! In 1831 wordt Schweppes de officiële leverancier van de Engelse koninklijke familie en in 1836 verwerft het de titel van leverancier van de koninklijke hoogheden, de hertogin van Kent en prinses Victoria.
  • 1835 Er is een nieuwe variëteit beschikbaar: Schweppes Lemonade. In die tijd raakt de term "Soda Water" ingeburgerd en wordt het product steeds vaker gebruikt in een mix met rum of cognac.
  • 1851 Op de wereldtentoonstelling van Londen was Schweppes de enige drank die verkocht werd. Het werd een noemenswaardig succes: één miljoen flessen gingen over de toonbank. Dat wapenfeit wordt vandaag de dag herdacht op de verpakkingen aan de hand van een gestileerde fontein (toen ook op de tentoonstelling aanwezig) boven het jaartal 1783. Schweppes heeft evenwel niet zolang gewacht om zich in Europa te ontwikkelen. De internationale doorbraak kwam er met de opening eind 19de eeuw van de productiecentra in het buitenland (Australië en Verenigde Staten).
  • 1870 Twee nieuwe producten kwamen op de markt die het merk een fenomenale boost gaven: Indian Tonic en Ginger Ale. De Ginger Ale, het Engelse woord voor gember, komt uit Canada; Indian Tonic baseert zich op de gebruiken van de Engelse kolonisten in India, die kinine, suiker en de schil van bittere sinaasappelen mengden als middel tegen malaria. Deze unieke smaak en stijl zullen de hele wereld veroveren en Schweppes verheffen tot een wereldmerk dat tot in de verste uithoeken gekend is en erkend wordt. De precieze verhouding van de ingrediënten en de fijne, krachtige luchtbelletjes staan borg voor de verfrissing, die haar gelijke niet kent. De sprankelende frisheid van Schweppes komt tot uiting zowel in zijn oorspronkelijke vorm als in combinatie met alcohol, zoals het alom bekende « Gin-Tonic ». Schweppes Indian Tonic is de ideale softdrink voor mensen op ontdekking…
 
1900
 
  • 1900 Het merk wordt toegejuicht tijdens de Wereldtentoonstelling van Parijs in 1900 waar het de gouden, zilveren en bronzen medaille krijgt voor zijn mineraalwater.
  • 1912 Na de schipbreuk van de Titanic worden resten van Schweppes flessen gevonden in het wrak.
  • 1930 De nieuwe drankjes op basis van fruitextracten werden gelanceerd in de jaren 1930.
  • 1950 Halfweg de 20ste eeuw maakte het merk door de opkomst van de moderne distributie een commerciële ontwikkeling door.
 
2000
 
  • 2001 Schweppes innoveert door een nieuw segment op de markt te brengen met Schweppes Agrum', met de heerlijke smaak van sinaasappel, pompelmoes, mandarijn en limoen.
  • 2007 Schweppes lanceert het eerste bruisende drankje op basis van witte druiven: Schweppes Gold Grape, dat in 2009 Schweppes Druiven wordt.
  • 2008 Schweppes innoveert nog eens, met Schweppes Lemon, een heerlijk en subtiel recept met vier citroensmaken: citroen, limoen, Yuzu van Japan en Combava.
  • 2009 Nicole Kidman wordt het nieuwe gezicht van Schweppes voor de nieuwe sensuele en subtiele reclamecampagne.
  • 2011 Lancering van Schweppes Pompelmoes, een perfecte mix van 4 zure temperamenten: witte en roze pompelmoes, bloedsinaasappel en grapefruit. Het merk krijgt een nieuw chique en een glamoureus gezicht: Uma Thurman. Schweppes doet de Hollywoodster tintelen in een nieuwe frisse en sensuele reclamecampagne, geregisseerd door David LaChapelle.
  • 2012 Schweppes lanceert Schweppes Orange, een lekkere mix van 4 sinaasappelsmaken: Valencia, Pera, bloedsinaasappel en bittere sinaasappel.
  • 2013 Schweppes Light wordt Schweppes Zero voor meer smaak, meer plezier en 0% calorieën. Schweppes staat weer in de spotlights in 2013 met de terugkeer van haar befaamde campagne "What did you expect?" met Uma Thurman en David Lachapelle.
 
2014
 
  • 2014 Schweppes onthult het nieuwe luik van de saga “What did you expect?”. Met Penélope Cruz, het prototype van de glamour en glitter van Hollywood met een Spaanse sensualiteit.
  • 2014 Schweppes lanceert een nieuwe smaak: Schweppes Appel. Een zowel zachte als verfrissende smaak. Een unieke en onverwachte sensatie. Een originele mengeling van 4 appelen.
 
2015
 
  •  
  • 2015 In 2015 lanceert Schweppes een stijlvol blikje met een innovatief formaat: de "Slim Can".

    De nieuwe "Slim Can" is elegant, langer, dunner met dezelfde inhoud: 33cl en dezelfde unieke en onnavolgbare smaak die zowel mannen als vrouwen verwent. Een kleurrijk, zomers design.

    Het volledige gamma wordt herzien en geactualiseerd, 6 Schweppes smaken van 33cl ondergaan deze sprankelende "make-over".

    Een nieuw design dat een echte rage geworden is bij de consument en bekroond is met de titel van “Product van het Jaar”, what did you expect?
  • 2015 Schweppes lanceert een nieuwe tv-campagne met twee nieuwe reclamespotjes!
    Een explosie van fruit smaken met een nieuwe reclamespotje voor Schweppes Agrum' en voor de eerste keer op tv een reclamespotje voor Schweppes Indian Tonic!